FIREMNÁ IDENTITA = FIREMNÉ KULTÚRA
Mať svoj štýl už dnes nie je len módny trend, ale vyslovene nutnosť. Štýl vypovedá o Vašej úrovni, o Vašich schopnostiach a kvalitách, zaraďuje Vás do príslušnej kasty. A je len na Vás, či nepovšimnuté splyniete s davom alebo chcete pôsobiť výrazne, reprezentatívne a profesionálne. Mať vycibrený štýl znamená mať skvele zvládnutú firemnú identitu. Jednotný dizajn a presná línie o Vás vypovedajú, že poznáte svoju cenu, máte vkus, jednoznačne viete, kam smerujete, čo požadujete a čo ponúkate, a že Vaša práca tomu dokonale a presne zodpovedá.
PREČO POTREBUJETE FIREMNÚ IDENTITU?
- Kvalitná firemná identita je základom každej profesionálnej firemnej prezentácie.
- Reprezentuje komplexnosť a systémovosť.
- Jednotný štýl vypovedá o jednotnom úsudku, teda o pevnom a silnom vedení.
- Prezentuje firemnú originalitu, prestíž, jedinečnosť a špecifickosť.
- Kvalitná firemná identita dá Vašim produktom, službám či firemnej filozofii jasnú tvár a myšlienku.
- Vypovedá o Vašej stabilite s dlhodobým efektom dovnútra i navonok.
- Kvalitná firemná identita je vizitkou Vašich profesionálnych kvalít a toho, ako dôsledne dbáte o reprezentáciu vašej firmy. Supluje názor celej spoločnosti, spoľahlivo teda vypovedá o integrite a stotožnení sa zamestnancov a spolupracovníkov s celofiremnou filozofiou.
- Kvalitná firemná identita je účelným prostriedkom úspešnej komunikácie s okolím.
- Urýchľuje a zefektívňuje všetku komunikáciu a propagáciu firmy.
- Kvalitná firemná identita je neoddeliteľnou súčasťou pre vytváranie image, filozofie a kultúry Vašej firmy.
ČO JE TO FIREMNÁ IDENTITA?
Ak sa chce firma odlíšiť, musí byť ľahko a jasne identifikovateľná. K takejto identifikácii potom slúži jednotný a nezameniteľný vizuálny štýl, vďaka ktorému si vás zákazníci ľahšie zapamätajú v nemilosrdnom konkurenčnom prostredí. Charakteristický vizuálny štýl, to je firemná image, tzv firemná identita = jednotný organizovaný systém, zahrňujúci v sebe firemnú kultúru, firemné hodnoty, tradíciu a štýl. Kvalitná firemná identita je mocným marketingovým nástrojom.
Firemná identita, ako riešenia jednotného vizuálneho štýlu, je strategicky naplánovaná predstava, majúce korene vo firemnej filozofii, firemných víziách a cieľoch. Vždy je treba tieto vízie a stratégie správne pochopiť a presne definovať. Musí byť komunikovatelná rovnako dobre navonok (ku klientom, dodávateľom alebo partnerom) ako dovnútra spoločnosti – tzn. že musí byť efektívne všestranne použiteľná (plne funkčné) a musí reprezentovať názor zamestnancov a filozofiu celej spoločnosti.
ČO TVORÍ FIREMNÚ IDENTITU?
- filozofia, ciele a poslanie spoločnosti, tvoriace celofiremné víziu
- identifikačný grafický symbol = logo
- jeho použitie sa sloganom
- jeho použitie s partnerskými logami
- firemné grafické symboly
- firemné ikony a piktogramy
- firemná komunikácia navonok aj vo vnútri spoločnosti kompletné firemné portfólio spoločnostifiremná kultúra – systém hodnôt a spôsobov správania
- jednotný vizuálny štýl vzťahy s verejnosťou (PR)
- merkantilní tlačoviny – kancelárske a propagačné materiály
- šablóny elektronických prezentácií
- grafika pre signmaking (grafika pre vozový park, interiérové a exteriérové informačné systémy)
- mediálne komunikácie (reklama a marketingová komunikácia)
- interné komunikácie (vnútrofiremné vzťahy)
- jednotný vizuálny štýl vzťahy s verejnosťou (PR)
- celková image spoločnosti, ako je vnímaná zvonku
KRITÉRIÁ PRE TVORBU LOGA
- Ojedinelosť – logo musí byť jedinečné a originálne
- Zapamätateľnosť – logo musí byť jednoduché, zreteľné, ľahko pochopiteľné, vizuálne čisté a ľahko zapamätateľné
- Efekt “Deja Vu” – logo musí vyvolávať dôverný známy pocit, že ho zákazník už videl
- Symbolika – logo sa musí stotožňovať s firemnou filozofiou či zámerom, ku ktorému bolo stvorené
- Jednoduchá aplikovateľnosť
- čitateľnosť vo všetkých veľkostiach
- použiteľnosť v čiernobielom a inverznom prevedení
- aplikovateľnosť pre všetky tlačoviny
- uplatniteľnosť v signmakingu
- primeraná farebnosť (spravidla dve farby)
NAJČASTEJŠIE PRAKTICKÉ VYUŽITIE FIREMNEJ IDENTITY
- vizitky
- hlavičkový a riaditeľský papier
- faxové hlavičky
- obchodné listy
- vizitky a menovky
- pečiatky
- faktúry a objednávky
- reklamné predmety
- listové obálky
- polepy osobných a nákladných automobilov
- billboardy a plachty
- inzeráty
- označenie výrobkov
- externé a interné orientačné systémy
- pracovné odevy
LOGO
Logo = účinný prostriedok marketingovej komunikácie. Logo predstavuje špeciálny symbol, ktorý vizuálne identifikuje spoločnosť, udalosť, produkt, alebo jednotlivca.
Kontaktný formulár
Pozri tiež: